Language:

2019年度 リサーチプレゼンテーション A (1013)

クラス基本情報

科目区分 一般科目 教職科目 指定なし
単位数 1 選択・必修・自由 選択必修
授業形態 講義 主な使用言語 英語
開講時期 履修登録システム 使用する
履修登録期間 2019/09/27~2019/10/24 履修取消期限 2019/10/24

教育プログラム別の履修区分

プログラム名 IS CB BS BN MS CP DS
履修区分
コア科目
履修方法 ・一般科目から4単位以上履修すること。
・「リサーチプレゼンテーション」は、クラスA~C の3クラスで構成される。履修登録時に注意のうえ、いずれかのクラスを受講すること。

授業科目概要

担当責任教員 Michael BARKER
担当教員 Michael BARKER
教育目的/授業目標 In the 21st century, English oral presentation is firmly established as a primary form of professional and scientific communication. Research Presentation develops your proficiency in oral presentation through development and presentation of research. This may be your own, or a selected research article or topic. This class equips you with the language, skills, and knowledge to successfully give presentations about research in English.
授業概要/指導方針 You will develop and give a presentation in English. We will examine oral presentation skills from three angles: the physical message, including posture, voice, and body language; the visual message, including slide design and effective use; and the story message, including the basic format and functions of an introduction, body, and conclusion, along with useful English phrases.

授業計画

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 [時間] 担当教員 テーマ 内容
1 10/8 [3] Overview Course introduction: What are presentations? Introducing three perspectives: the physical message, including posture, voice, and body language; the story message, including the basic format and functions of the introduction, body, and conclusion, along with useful English phrases; and the visual message, including slide design and effective use.
2 10/18 [3] Physical message Students look at the importance of posture, body language, eye contact, and the voice in communication, and practice ways to use these physical attributes effectively in a presentation.
3 10/29 [3] Introduction Students look at the functions of the introduction, then identify and practice basic formats and techniques for introducing a presentation.
4 11/5 [3] Body Organizing and presenting your main points: students examine and practice ways of presenting and supporting the main points of a presentation, and learned some useful transition techniques for moving from one point to another.
5 11/12 [3] Conclusion Students look at the functions of the conclusion, then identify and practice basic formats and techniques for concluding a presentation.
6 11/19 [3] Visuals Students study the different types of visuals that can be used in a presentation, and techniques for explaining visuals. They also identify problems and solutions for effective use of visuals in a presentation.
7 11/26 [3] Practice Students practice their presentations in small groups and receive feedback.
8 12/3 [3] Presentation skills symposium Students present their own research.

授業日程

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 時間 講義室 備考
1 10/8 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第1回と共同開講
2 10/18 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第2回と共同開講
3 10/29 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第3回と共同開講
4 11/5 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第4回と共同開講
5 11/12 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第5回と共同開講
6 11/19 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第6回と共同開講
7 11/26 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第7回と共同開講
8 12/3 3 L3(IS) 英語上級B A (7002) 第8回と共同開講

テキスト・参考書

テキスト None
参考書 None

その他

履修条件
 None
オフィスアワー Eメールで連絡の上、日時を決める
成績評価の方法と基準 Grading (S, A, B, C, or D) will be determined by weekly review points (20%) and evaluation of the student presentations (teacher evaluation 40%, peer evaluation 20%, and self-evaluation 20%).
関連科目 特になし
関連学位
注意事項
 None

授業関連URL



表示可能なデータがありません。

配布資料



表示可能なデータがありません。