Language:

2019年度 リサーチプレゼンテーション C (1013)

クラス基本情報

科目区分 一般科目 教職科目 指定なし
単位数 1 選択・必修・自由 選択必修
授業形態 講義 主な使用言語 英語
開講時期 履修登録システム 使用する
履修登録期間 2019/09/27~2019/10/24 履修取消期限 2019/10/24

教育プログラム別の履修区分

プログラム名 IS CB BS BN MS CP DS
履修区分
コア科目
履修方法 ・一般科目から4単位以上履修すること。
・「リサーチプレゼンテーション」は、クラスA~C の3クラスで構成される。履修登録時に注意のうえ、いずれかのクラスを受講すること。

授業科目概要

担当責任教員 Paul Geoffrey McAleese
担当教員 Paul Geoffrey McAleese
教育目的/授業目標 English oral presentation is firmly established in the twenty-first century as a primary form of professional and scientific communication. This subject aims to develop students' proficiency in presentation through the planning, development, presentation, and post-analysis of research related to their own fields.
指導方針 Students examine oral presentation skills from three perspectives: delivery - including posture, voice and body language; visuals - including slide design and effective use; and content - including planning and arranging the presentation narrative. To provide students with the opportunity to develop confidence and familiarity with English as a common form of communication, this subject is taught entirely in English.

授業計画

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 [時間] テーマ 内容
1 10/8 [4] Overview Course introduction: What are presentations? How can they be evaluated? Introducing three perspectives: delivery - including posture, voice, and body language; content - including planning and arranging the presentation narrative; and visuals - including slide design and effective use.
2 10/29 [4] Delivery Students look at the importance of posture, body language, eye contact, and the voice in communication, and practice ways to use these physical attributes effectively in a presentation.
3 11/5 [4] Delivery and planning Student mini-presentations and self/peer evaluations. Discussing the presentation planning process.
4 11/12 [4] Content Organizing and presenting key points: students examine and ways of organizing content around key points and discuss transition techniques for moving from one point to another.
5 11/19 [4] Visuals Students discuss and practice planning and creating visuals (ie. slides etc.) to support key presentation points. Emphasis placed on simplicity and relevance of visual content.
6 11/26 [4] Final presentations Students deliver final presentations and perform self/peer analysis.
7 12/3 [4] Final presentations Students deliver final presentations and perform self/peer analysis. Students submit homework tasks booklet.
8 12/10 [4] Review Students receive final presentation feedback and tips. Final review group activity.

授業日程

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 時間 講義室 備考
1 10/8 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第1回と共同開講
2 10/29 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第3回と共同開講
3 11/5 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第4回と共同開講
4 11/12 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第5回と共同開講
5 11/19 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第6回と共同開講
6 11/26 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第8回と共同開講
7 12/3 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第8回と共同開講
8 12/10 4 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第8回と共同開講

テキスト・参考書

テキスト None
参考書 None

その他

履修条件
 None
オフィスアワー Eメールで連絡の上、日時を決める
成績評価の方法と基準 Grading (S, A, B, C, or D) will be determined by weekly review points (20%) and evaluation of the student presentations (teacher evaluation 40%, peer evaluation 20%, and self-evaluation 20%).
関連科目 特になし
関連学位
注意事項
 None

授業関連URL



表示可能なデータがありません。

配布資料



表示可能なデータがありません。