Language:

2018年度 リサーチライティング A (1014)

クラス基本情報

科目区分 一般科目 教職科目 指定なし
単位数 1 選択・必修・自由 選択必修
授業形態 講義 主な使用言語 英語
開講時期 履修登録システム 使用する
履修登録期間 2018/10/02~2018/10/16 履修取消期限 2018/11/05

教育プログラム別の履修区分

プログラム名 IS CB BS BN MS CP DS
履修区分
コア科目
履修方法

授業科目概要

担当責任教員 McDowell Leigh
担当教員 McDowell Leigh
教育目的/授業目標 This subject prepares students with the knowledge, language, and skills needed to get started in research writing.
指導方針 Students will actively participate in writing and discussion actives. To help students develop confidence with English communication, this subject is taught all in English.

授業計画

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 [時間] テーマ 内容
1 11/2[4] The research article This lesson examines the most important genre in research writing, the research article.
2 11/5[4] The introduction section This lesson examines the key features and language of an introduction section.
3 11/9[4] The method section This lesson examines the key features and language of a method section.
4 11/12[4] The results and discussion section This lesson examines the key features and language of a results and discussion section.
5 11/16[4] The conclusion and title This lesson examines the key features and language of a conclusion and title.
6 11/19[4] The abstract This lesson examines the key features and language of an abstract.
7 11/26[4] Research reading and vocabulary learning This lesson examines the research reading process and how to identify and learn key vocabulary.
8 11/30[4] Test and review This lesson tests students' knowledge of research writing and provides an overall review of the subject.

授業日程

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 時間 講義室 備考
1 11/2 4 E318
2 11/5 4 E318
3 11/9 4 E318
4 11/12 4 E318
5 11/16 4 E318
6 11/19 4 E318
7 11/26 4 E318
8 11/30 4 E318

テキスト・参考書

テキスト No textbook required. Students will be provided with learning materials throughout the subject.
参考書 Coghill, A. M., & Garson, L. R. (Eds.). (2006). The ACS style guide: effective communication of scientific information (3rd ed.). New York, NY: Oxford University Press.

その他

履修条件 N/A
オフィスアワー Eメールで連絡の上、日時を決める
成績評価の方法と基準 Grading (S, A, B, C, or D): refer to each class for details.
関連科目 アドバンスドリサーチライティング
関連学位
注意事項 All students are welcome to join this subject, however it is most suitable for students with TOEIC scores between 550 to 775 and limited experience in research writing.

授業関連URL



表示可能なデータがありません。

配布資料



表示可能なデータがありません。