Language:

2020年度 リサーチプレゼンテーション C (1013)

クラス基本情報

科目区分 一般科目 教職科目 指定なし
単位数 1 選択・必修・自由 選択必修
授業形態 講義 主な使用言語 英語
開講時期 履修登録システム 使用する
履修登録期間 2020/04/13~2020/05/22 履修取消期限 2020/07/07

教育プログラム別の履修区分

プログラム名 IS CB BS BN MS CP DS
履修区分
コア科目
履修方法 ・一般科目から4単位以上履修すること。
・「リサーチプレゼンテーション」は、クラスA~D の4クラスで構成される。履修登録時に注意のうえ、いずれかのクラスを受講すること。
【注意、5/14】春学期に開講されるクラスについては、学籍番号の奇数の学生はクラスAを、学籍番号の偶数の学生はクラスCを履修すること。

授業科目概要

担当責任教員 Paul Geoffrey McAleese
担当教員 Paul Geoffrey McAleese
教育目的/授業目標 English oral presentation is firmly established in the twenty-first century as a primary form of professional and scientific communication. This subject aims to develop students' proficiency in presentation through the planning, development, presentation, and post-analysis of research related to their own fields. * Due to the present COVID-19 virus situation, the 2020 spring semester course will differ from previous courses and be conducted using the NAIST lecture archive system and online submissions. The content covered in each of the classes may also differ from the course calendar below, particularly with regards to the final presentations.
授業概要/指導方針 Students examine oral presentation skills from three perspectives: delivery - including posture, voice and body language; visuals - including slide design and effective use; and content - including planning and arranging the presentation narrative. To provide students with the opportunity to develop confidence and familiarity with English as a common form of communication, this subject is taught entirely in English.

授業計画

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 [時間] 担当教員 テーマ 内容
1 6/23 [3] Paul Geoffrey McAleese Overview Course introduction: What are presentations? How can they be evaluated? Introducing three perspectives: delivery - including posture, voice, and body language; content - including planning and arranging the presentation narrative; and visuals - including slide design and effective use.
2 6/30 [3] Paul Geoffrey McAleese Delivery Students look at the importance of posture, body language, eye contact, and the voice in communication, and practice ways to use these physical attributes effectively in a presentation.
3 7/7 [3] Paul Geoffrey McAleese Delivery and planning Student mini-presentations and self/peer evaluations. Discussing the presentation planning process.
4 7/14 [3] Paul Geoffrey McAleese Content Organizing and presenting key points: students examine and ways of organizing content around key points and discuss transition techniques for moving from one point to another.
5 7/17 [3] Paul Geoffrey McAleese Visuals Students discuss and practice planning and creating visuals (ie. slides etc.) to support key presentation points. Emphasis placed on simplicity and relevance of visual content.
6 7/21 [3] Paul Geoffrey McAleese Final presentations Students deliver final presentations and perform self/peer analysis.
7 7/28 [3] Paul Geoffrey McAleese Final presentations Students deliver final presentations and perform self/peer analysis. Students submit homework tasks booklet.
8 7/31 [3] Paul Geoffrey McAleese Review Students receive final presentation feedback and tips. Final review group activity.

授業日程

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 時間 講義室 備考
1 6/23 3 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第1回と共同開講
2 6/30 3 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第2回と共同開講
3 7/7 3 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第3回と共同開講
4 7/14 3 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第4回と共同開講
5 7/17 3 C109(BS) 英語上級B C (7002) 第5回と共同開講
6 7/21 3 L11(BS) 英語上級B C (7002) 第6回と共同開講
7 7/28 3 L11(BS) 英語上級B C (7002) 第7回と共同開講
8 7/31 3 L11(BS) 英語上級B C (7002) 第8回と共同開講

テキスト・参考書

テキスト None
参考書 None

その他

履修条件
 None
オフィスアワー Eメールで連絡の上、日時を決める
成績評価の方法と基準 Grading (S, A, B, C, or D) will be determined by weekly review points (20%) and evaluation of the student presentations (teacher evaluation 40%, peer evaluation 20%, and self-evaluation 20%).
関連科目 特になし
関連学位
注意事項
 None

授業関連URL



表示可能なデータがありません。

配布資料



表示可能なデータがありません。