科目区分 | 研究者の素養を養う科目 | 教職科目 | 指定なし |
---|---|---|---|
単位数 | 1 | 選択・必修・自由 | 選択 |
授業形態 | 講義 | 主な使用言語 | 英語 |
開講時期 | Ⅲ | 履修登録システム | 使用する |
履修登録期間 | 2021/10/14~2021/11/04 | 履修取消期限 | 2021/11/10 |
プログラム名 | IS | CB | BS | BN | MS | CP | DS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
履修区分 | - | - | - | - | - | - | - |
コア科目 | - | - | - | - | - | - | - |
履修方法 |
担当責任教員 | 中山 裕木子 |
---|---|
担当教員 | (中山裕木子) |
教育目的/学修到達目標 | 【教育目的】 The learning objectives of this subject are to help students advance their research writing to meet the levels of sophistication and accuracy demanded in international publications. 【学修到達目標】 1) ________について説明、記述できる。 2) ________について整理、議論ができる。 3) ________について俯瞰、表現できる。 4) ________について操作できる。 |
授業概要/指導方針 | 【授業概要/指導方針】 To provide students with the opportunity to develop confidence and familiarity with English as a form of communication, this subject is taught all in English. Students will be expected to actively participate in a range of pair-work and small-group activities using English. Additionally, students will write several texts in English. 【授業時間外学修(予習・復習等)の目安】 各回毎に授業内で与えられたAssignmentの予習2時間 各回毎に復習2時間程度 |
回数 | 日付 [時間] | 担当教員 | テーマ | 内容 |
---|---|---|---|---|
1 | 11/10 [3] | Yukiko Nakayama | Academic English | This lesson examines the key features that distinguish academic English from general English. |
2 | 11/10 [4] | Yukiko Nakayama | Adademic English (continued) | This lesson continues the examination of academic English, focusing on the academic register of students’ own writing and writing within their field of research. |
3 | 11/17 [3] | Yukiko Nakayama | The introduction and conclusions sections | This lesson reviews the key features and language of the introduction and conclusion sections, and examines the major language errors found in these sections. |
4 | 11/17 [4] | Yukiko Nakayama | The results and discussion sections | This lesson reviews the key features and language of the results and discussion sections, and examines the major language errors found in these sections. |
5 | 11/24 [3] | Yukiko Nakayama | Punctuation and abbreviation | This lesson examines punctuation and abbreviation in advanced research writing, along with the typical errors found in this aspect of research writing. |
6 | 11/24 [4] | Yukiko Nakayama | Professional biographies | This lesson examines the key features and language of a professional biography. |
7 | 12/1 [3] | Yukiko Nakayama | Cover letters | This lesson examines the key features and language of a cover lettering. |
8 | 12/1 [4] | Yukiko Nakayama | The research writing process | This lesson examines the typical research writing processes, and tests students' knowledge of advanced research writing. |
回数 | 日付 | 時間 | 講義室 | 備考 |
---|---|---|---|---|
1 | 11/10 | 3 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第1回と共同開講 |
2 | 11/10 | 4 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第2回と共同開講 |
3 | 11/17 | 3 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第3回と共同開講 |
4 | 11/17 | 4 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第4回と共同開講 |
5 | 11/24 | 3 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第5回と共同開講 |
6 | 11/24 | 4 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第6回と共同開講 |
7 | 12/1 | 3 | E318(MS) | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第7回と共同開講 |
8 | 12/1 | 4 | Rethink 物質創成科学大講義室 | アドバンスドリサーチライティング B (1015) 第8回と共同開講 |
テキスト | No textbook required. Students will be provided with learning materials throughout the subject. |
---|---|
参考書 | Coghill, A. M., & Garson, L. R. (Eds.). (2006). The ACS style guide: effective communication of scientific information (3rd ed.). New York, NY: Oxford University Press. |
履修条件 | この講義は博士前期課程の「アドバンスドリサーチライティング」の講義と共同して開講される。 博士前期課程で開講される「アドバンスドリサーチライティング」を履修した場合には、履修できない。 |
---|---|
オフィスアワー | Eメールで連絡の上、日時を決める |
成績評価の方法と基準 | Grading (S, A, B, C, or D) will be determined by weekly review quizzes (20%), written texts (60%), and a final test (20%). |
関連科目 | 英語上級 A,英語上級 B,英語上級 C |
関連学位 | ━ |
注意事項 | 「英語上級D」は、クラスA、B の2クラスで構成されるので、いずれかのクラスを受講すること。 |
表示可能なデータがありません。 |
表示可能なデータがありません。 |