Language:

2022年度 英語上級C C (7003)

クラス基本情報

科目区分 研究者の素養を養う科目 教職科目 指定なし
単位数 1 選択・必修・自由 選択
授業形態 講義 主な使用言語 英語
開講時期 履修登録システム 使用する
履修登録期間 2022/12/22~2023/01/18 履修取消期限 2023/01/17

教育プログラム別の履修区分

プログラム名 IS BS MS DS DGI
履修区分
コア科目
履修方法

授業科目概要

担当責任教員 Michael Barker
担当教員 (Michael Barker)
教育目的/学修到達目標 【Learning Objectives】
The learning objectives of this subject are to prepare students with the knowledge and language to help them get started in research writing.

【Learning Goals】
(1) Students will be able to explain and describe the basic structure of an academic research article.
(2) Students will be able to organize and write the basic parts of an academic research article.
(3) Students will be able to organize and read materials for a basic literature study.

授業概要/指導方針 【Course Outline / Teaching Method】
To provide students with the opportunity to develop confidence and familiarity with English as a form of communication, this subject is taught all in English. Students will be expected to actively participate in a range of pair-work and small-group activities using English. Additionally, students will write several texts in English.

【Learning time (for review and preparation)】
Complete assignment of each lecture: 2 hours
Review each lecture: 2 hours

授業計画

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 [時間] 担当教員 テーマ 内容
1 1/10 [4] Michael BARKER The research article This lesson examines the most important genre in research writing, the research article.
2 1/17 [4] Michael BARKER The introduction section This lesson examines the key features and language of an introduction section.
3 1/31 [4] Michael BARKER The method section This lesson examines the key features and language of a method section.
4 2/7 [4] Michael BARKER The results and discussion section This lesson examines the key features and language of a results and discussion section.
5 2/14 [4] Michael BARKER The conclusion and title This lesson examines the key features and language of a conclusion and title.
6 2/21 [4] Michael BARKER The abstract This lesson examines the key features and language of an abstract.
7 2/28 [4] Michael BARKER Research reading and vocabulary learning This lesson examines the research reading process and how to identify and learn key vocabulary.
8 3/14 [4] Michael BARKER Test and review This lesson tests students' knowledge of research writing and provides an overall review of the subject.

授業日程

[1限目 9:20-10:50] [2限目 11:00-12:30] [3限目 13:30-15:00] [4限目 15:10-16:40] [5限目 16:50-18:20] [6限目 18:30-20:00]
回数 日付 時間 講義室 備考
1 1/10 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第1回と共同開講
2 1/17 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第2回と共同開講
3 1/31 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第3回と共同開講
4 2/7 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第4回と共同開講
5 2/14 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第5回と共同開講
6 2/21 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第6回と共同開講
7 2/28 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第7回と共同開講
8 3/14 4 L2(IS) リサーチライティング C (1014) 第8回と共同開講

テキスト・参考書

テキスト No textbook required. Students will be provided with learning materials throughout the subject.
参考書 Coghill, A. M., & Garson, L. R. (Eds.). (2006). The ACS style guide: effective communication of scientific information (3rd ed.). New York, NY: Oxford University Press.

その他

履修条件 この講義は博士前期課程の「リサーチライティング」の講義と共同して開講される。
博士前期課程で開講される「リサーチライティング」を履修した場合には、履修できない。
オフィスアワー Eメールで連絡の上、日時を決める
成績評価の方法と基準 Grading (S, A, B, C, or D) will be determined by weekly review quizzes (30%), written texts (30%), and a final test (40%).
関連科目 英語上級 A,英語上級 B,英語上級 D
関連学位
注意事項 「英語上級C」は、クラスA~C の3クラスで構成されるので、いずれかのクラスを受講すること。

授業関連URL



表示可能なデータがありません。

配布資料



表示可能なデータがありません。